Inpilates
"I must be right. Never an aspirin. Never injured a day in my life. The whole country, the whole world, should be doing my exercises. They'd be happier." Joseph Hubertus Pilates, in 1965, age 86.

Pilatese treeningmeetod

                                         

Pilates on ohutu ja tõhus treeningmeetod, tänu millele suureneb nii painduvus, jõud kui ka kontroll keha üle.

Pilatest saavad teha kõik, trennivõhikutest aktiivsete inimesteni, terve kehaga inimestest nendeni, kes paranevad vigastustest. Peale sünnitust on see ideaalne treening vaagnapõhja lihaste vormi taastamiseks.

Tegu on väga erinevate harjutuste süsteemiga, mille eesmärgiks on

• lühikeste lihaste pikendamine ja nõrkade lihaste tugevdamine;

• liikumise kvaliteedi parandamine;


• keha stabiliseerimise eesmärgil keskendumine lülisamba rühilihastele;


• õppida õigesti hingama;

• ka kõige väiksemate liigutuste kontrollimine;


• keha liikumisjõudude õigesti mõistmine ja arendamine;


• vaimne lõõgastumine.

Eesmärgiks arendada keha erinevaid pooli võrdselt. Harjutused, sooritatuna alati kindlas järjekorras, annavad suurepärase keha ja meele koostöö arusaama, tasakaalustavad lihaseid keha eri pooltel, mis on ilusa rühi ja keha õige joondumise aluseks.

Meetod arendab füüsilise vormi kõiki aspekte – tugevust, painduvust, koordinatsiooni, kiirust, vastupidavust, väledust. Loob harmoonia ja tasakaalu kogu inimese keha funktsioneerimise süsteemis, kus üks süsteem toetab teist – skelett ja luud, liigesed ja sidemed, vereringe, närvisüsteem, nahk, hingamine, siseorganid, seedimine. Suurendab kontrolli oma keha üle.

 Pilatese treeningsüsteemi 6 printsiipi

Need põhimõtted teevadki pilatese meetodist pilatese meetodi. Kui neid harjutuste sooritamisel eirata, ei saavuta me oodatud eesmärki.

1. Keskendumine.

Keha ja meele koostöö. Ole kohal. Ära mõtle muudele asjadele. Pühenda see aeg ainult endale. Sild teadlikkuse ja liigutuse vahel. Õige lähteasend, õigete lihaste aktiveerimine, õige hingamismustri kasutamine, pingete mahavõtmine nt. õlavöötmest. Keskendumise puudumine võib tekitada vastupidist effekti – mittevajalikud pinged, hingamise takerdumine või hinge kinnihoidmine, voolavuse pidurdamine. Annab liigutustele meditatiivse iseloomu.

2. Jõujaam ehk jõukese.

Jõud tuleb meie keskkohast ehk jõujaamast. Raskuskese on iga staatilise objekti kõige püsivam koht. Idamaade harjutuste ja liikumiste süsteemides kasutatakse samuti seda mõistet – aikido, tai chi, jooga – eluenergia tuleb meie jõukeskmest. Kõige võimsamad asendid võitluskunstides saavad alguse keskmest. Seda teadmist on rakendatud ka pilatese meetodis. Tugev kese kaitseb meie alaselga. 

3. Kontroll

Teadlikkus oma kehast ja keha asukohast ruumis. See printsiip on tihedalt seotud täpsuse ja keskendumisega. Kuna on palju nüansse ja pilates on väga tehniline, siis kontroll on äärmiselt oluline – lohakas sooritus näitab kontrolli puudumist.

4. Hingamine

Elu kõige loomulikum ja vajalikum osa. Esimene ja viimane asi, mis me elus teeme – õpi õigesti hingama. Annab jõudu, energiat, parandab vereringet, hapniku ringlus ajju ja lihastesse suureneb. Hingamine mõjutab Sinu tervist, emotsionaalset heaolu, füüsilist ja vaimset võimekust. See on nagu sisemine dush, mis puhastab organismi ja noorendab hinge. Hingamine aitab viia tähelepanu enda sisemusse, juhib harjutuste sooritamist. Annab harjutusele rütmi ja kehale toe. Hingamise korrastamine on üks kiiremaid teid sinu meeleseisundi või enesetunde muutmiseks.

5. Täpsus

Ilma täpsuseta kaotab Pilates oma mõtte. Tehnika ja keskendumine harjutusele. Detailidele ja kvaliteedile. Lihaste töö isoleerimine – jõujaama lihased aktiveeritud ja samal ajal õlavööde pingest vabastatud. Tunned harjutuste mõju sügavuti, kui viid täpsuse detailideni.

6. Voolavus

Sujuv sooritus. Kogu tund, harjutused ise, asendite muutused ja üleminekud sooritatud voolavalt ja sujuvalt. Võimalikult vähe lisaliigutusi. Elastsus, venivus – takerdusteta liikumine ja hingamine.

Kui jätkate treenimist ja harjutuste sooritamist aastaid, muutuvad kõik printsiibid loomulikuks ja te ei pea enam nii väga ennast kontrollima – see on muutunud osaks teie elus. Alateadlikuks, sest lihasel on tekkinud mälu.

 

Inpilates